Sabtu, 2 Januari 2010

Pengalaman yang mengajarku...

Assalamualaikum,salam perkenalan.

Melihatkan teman-teman yang lain telah mempunyai blog masing-masing.....Setelah agak lama berfikir, akhirnya dengan ini saya telah mengambil keputusan untuk mengikuti mereka. Habis semua kawan saya tanya. "Macam mana buat blog", "Blog tu apa", "Blog tu macam FS ke?". Macam-macam soalan yang saya tanya. Maklumlah saya bukanlah pandai sangat segala jenis teknologi-teknologi ni. Jadi bertanya pada kawan adalah 'step' pertama saya. Ha, tengok sekarang saya mempunyai blog sendiri. Alhamdulillah....

Blog saya ini bukanlah bertujuan untuk mencari publisiti murahan, bukan juga untuk 'public figure', dan jauh sekali untuk dikenali ramai. Akan tetapi, cukuplah jika ada seseorang yang mengambil sesuatu daripada apa yang saya ingin kongsikan. Teringat kata-kata guru saya, Ustaz Amiza. Pesan Ustaz Amiza, "Sesungguhnya mata pen itu lebih tajam daripada mata pedang". Mata pen itu adalah penulisan. Ustaz juga pesan, "Penulisan itu juga dakwah". Begitulah nasihat seorang ustaz kepada anak muridnya ini. Betul kata-kata ustaz, penulisan itu DAKWAH. Jika tidak semua orang yang akan terkesan daripada penulisan kita, cukuplah seorang.

Waktu di Itqan dulu, sibuk dengan penerbitan al-Islah. Dari situlah saya belajar menghasilkan sebuah penulisan. Penulisan yang sentiasa perlu di 'edit' setiap kali selepas bacaan pruf dibuat. Maklumlah, kurang kepandaiaan jadi banyaklah kesalahannya. Walaupun penulisan saya pada ketika itu ringkas,kata orang 'Biase-biase je', tetapi pengalaman itulah yang menjadikannya luar biasa. Itulah pengalaman pertama,pengalaman penulisan artikel.

Semoga saya mendapat pengalaman baru. Pengalaman bersama blog saya ini pula. Benarlah kata Cikgu Liza, subjek PENGALAMAN itu tidak akan dapat belajar di sekolah. Akan tetapi subjek pengalaman itu, akan kita dapat apabila kita sendiri yang melaluinya . Saya harap, saya akan belajar sesuatu daripada ini. insyaAllah..

Terima kasih kepada yang sudi membaca. Sekian dulu untuk waktu ini, sampai ketemu lagi.
Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan